عضویت در سایت

درخششی دیگر از دانشمند ایرانی در عرصه بین المللی


انجام پژوهش های نافع و قابل استناد، دستیابی به مرزهای دانش و نهایتا رسیدن به مرجعیت علمی، هدف غایی و نهایی در حوزه تولید علم و در میان دانشمندان به حساب می آید.

مجله Nature Reviews Primer ، یکی از معتبرترین نشریات علوم پزشکی دنیا با ضریب تاثیر 65(Impact factor) در سال 2021 با انتخاب 6 نفر دانشمندان آندوکرین دنیا که در بیماری‌های تیروئید مرجعیت داشتند، از ایشان دعوت نمود تا مقاله ای مروری حاوی جدیدترین یافته‌های علوم پایه و بالینی در مورد بیماری کم‌کاری تیروئید را تدوین نمایند. نویسندگان شامل 3 نفر از اروپا، یک نفر از آسیا و دو نفر از قاره آمریکا بودند که به مدت یک سال با تبادل نظر مطالب را تهیه کردند، همانگونه که در انتهای مقاله آورده شده همه نویسندگان در نوشتن کلیه مطالب مقاله مشارکت داشته‌اند. دکتر فریدون عزیزی، استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که از دانشمندان شناخته شده بین المللی در علوم اندوکرین و به ویژه اختلالات عملکرد غده تیروئید به شمار میرود، در تهیه کلیه مطالب و تدوین جدول 1 و نمودارهای 3 و 4 نقش اساسی داشته است.

گفتنی است که در رتبه‌بندی Web of Science سال 2022، استاد دکتر عزیزی با کسب رتبه دوم در عنوان کم‌کاری تیروئید، رتبه سوم در بیماری‌های ناشی از کمبود ید و رتبه پنجم در تیروئید و بارداری بین دانشمندان جهان مرجعیت علمی کسب نموده است.

این مقاله در انتهای سال 2022 در مجله Nature Review Primer منتشر شده است که قابلیت استناد و بهره برداری برای کلیه متخصصان مربوطه در سراسر جهان را دارد.

در دهه های اخیر و به برکت رشد مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور و رونق تحقیقات، ما شاهد ظهور و نام آوری دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف علمی و فناوری هستیم و امید میرود تا ایشان با تاسی به بزرگان پیشکسوتی نظیر پروفسور عزیزی بتوانند مسیر وی را در جهت تعالی بیش از پیش ایران طی کنند.

اخبار مرتبط